عقرب 10, 1395 19:13 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران
    رئیس جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گسترش همکاری با کشورهای حوزه بالکان از جمله آلبانی را برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،"حسن روحانی"رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار«گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی در تهران با اشاره به اینکه ایران و آلبانی از لحاظ فرهنگی و اعتقادی، قرابت‌های فراوانی با هم دارند، گفت: جمهوری اسلامی علاقمند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی خود با آلبانی است.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین همفکری، همکاری و رایزنی ایران و آلبانی در زمینه مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان را حائز اهمیت دانست.

«گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی در تهران نیز در دیدار با روحانی ، ضمن ابراز خرسندی از تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط همه جانبه و ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور را مهم توصیف و بر تلاش و تعهد خود در این راستا تأکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین روز دوشنبه در دیدار "آلمامی اماراکاما "سفیر جدید سیرالئون، با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و آمادگی آنها برای پیشبرد طرح های توسعه ای در سیراالئون، گفت: جمهوری اسلامی از توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی با سیرالئون استقبال می‌کند.

"آلمامی اماراکاما " نیز پس از تقدیم استوارنامه خود به روحانی ، با اشاره به اهتمام ویژه کشورش برای توسعه سطح روابط با ایران، گفت: سیرالئون خواهان حضور شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله معدن و صنعت است .

"حسن روحانی " همچنین روز دوشنبه در دیدار «یوان آلفردو پینتوساودرا» سفیر جدید آکردیته کلمبیا در تهران، گفت: توسعه روابط و مناسبات همه جانبه با کشورهای آمریکای لاتین و از جمله کلمبیا برای ایران حائز اهمیت است.

 

 

 

کلیدواژه