ثور 05, 1400 08:15 Asia/Kabul
  • «واقعه طبس» نشاندهنده فروپاشی ابهت پوشالی کاخ سفید
    «واقعه طبس» نشاندهنده فروپاشی ابهت پوشالی کاخ سفید

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در بیانیه‌ای سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس را نشان دهنده شکست آمریکا و فروپاشی ابهت پوشالی کاخ سفید نامید.

به گزارش رادیو دری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، این رخداد را روز ذلت حاکمان جنایتکار و ضد بشر آمریکایی و باطل شدن رویای آنها  برای نشستن بر تخت امپراتوری جهان دانست.
در این بیانیه آمده است:  هنوز آثار و پیامد‌های این حادثه  در عرصه مصاف راهبردی بین ملت بزرگ ایران اسلامی با رژیم مستکبر و تروریست  امریکا، آشکار و الهام‌بخش است.
در بیانیه آمده است، درس‌های طبس خنثی‌سازی مکر و توطئه آمریکا با اراده و امداد‌های الهی و شکل‌گیری حس اعتماد به نفس ملی در جامعه ایرانی آن هم به شکل فزاینده‌ای را در پی داشت.
در ادامه این بیانیه،  با اشاره به پایان ناپذیری دشمنی‌های  آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت عظیم الشان ایران پس از واقعه طبس آمده  است: در تحولات دهه اخیر منطقه نیز به اعتراف چندباره مقامات و اندیشکده‌های معتبر امریکا، این کشور بار‌ها در رؤیارویی با ایران شکست خورده است.

5 اردیبهشت 1359 (24 آوریل 1980)، 6 هواپیما و 8 بالگرد آمریکایی به بهانه آنچه آزادی 53 جاسوس آمریکایی بازداشت شده در لانه جاسوسی آمریکا عنوان شده بود وارد فضای پروازی ایران شدند که بر اثر طوفان شن و برخورد هواپیماها و بالگردها چند نظامی آمریکایی کشته شدند و این توطئه شکست خورد. 

عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس، سرانجام به جهنمی بر روی شن های داغ کویر تبدیل شد و این اقدام  تجاوز کارانه به طور کامل شکست ‌خورد.

کلیدواژه