خطیب زاده: درصدد تحریم مقامات اتحادیه اروپا هستیم
(last modified 1400-02-06T08:15:27+00:00 )
ثور 06, 1400 12:45 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: درصدد تحریم مقامات اتحادیه اروپا هستیم
    خطیب زاده: درصدد تحریم مقامات اتحادیه اروپا هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: یک لیست تحریم مقامات اتحادیه اروپا را آماده کرده ایم، ولی هنوز این اقدام نهایی نشده است.

به گزارش رادیودری، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی درباره اینکه گفته می‌شود دولت بایدن تحریم‌ها را برنمی دارد و چه تضمینی برای لغو همه تحریم‌ها هست، افزود: تفاوتی بین تحریم‌ها قائل نیستم و از نظر ما همه آن‌ها برجامی هستند و دولت آمریکا موظف است همه ان‌ها را بردارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین و چشم انداز آن اظهار داشت: ما هیچ علاقه‌ای برای گفتگو‌های طولانی و فرسایشی نداریم از سویی عجله هم نداریم. البته اگر ببینیم اراده سیاسی وجود ندارد قطعا گفتگو‌ها را ادامه نخواهیم داد؛ این بسیار مهم است.

اقای خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره استاندارد‌های دوگانه حقوق بشر در غرب و پرونده سازی‌های حقوق بشری برای ایران و احتمال اقدام متقابل ایران نیز گفت: سابقه اروپایی‌ها در حقوق بشر ابرویی برای اروپا به ویژه برخی کشور‌های اروپایی خاص نگذاشته است. متاسفانه آن‌ها که حقوق بشر را سیاسی می‌کنند خائنین اصلی به حقوق بشر هستند. ایران پس از اقدام اتحادیه اروپا در تحریم مقامات ایرانی تمامی گفتگوهایش با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق در آورد و یک لیست تحریم مقامات اتحادیه اروپا را آماده کرده، ولی هنوز این اقدام نهایی نشده است.

وی درباره مذاکرات وین و محدودیت‌های دولت بایدن در نظام سیاسی آمریکا برای لغو تحریم‌ها نیز تصریح کرد: خیلی وقت است که طرح گام به گام مطرح نیست. در روابط بین الملل دولت‌ها مسئول مستقیم تصمیمات هستند. همه می‌دانند رئیس جمهور آمریکا این توانایی را دارد که تحریم‌ها را بردارد.

کلیدواژه