دیدار ظریف با وزیر دفتر سلطان عمان
(last modified 1400-02-09T08:30:42+00:00 )
ثور 09, 1400 13:00 Asia/Kabul
  • دیدار ظریف با وزیر دفتر سلطان عمان
    دیدار ظریف با وزیر دفتر سلطان عمان

وزیر امور خارجه ایران و وزیر دفتر سلطان عمان دیدار و درخصوص موضوعات مورد علاقه گفت و گو کردند.

به گزارش رادیودری، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به منطقه در مسقط حضور دارد، در ادامه دیدارها و گفت‌وگو با مقامات عمانی روز پنجشنبه با ارتشبد «نعمانی» وزیر دفتر سلطان عمان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برخی حوزه‌های مورد نیاز برای تلاش دو طرف به منظور حصول به نتایج و در چارچوب نظرات مقامات عالیه دو کشور، از مجموعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و همچنین منطقه‌ای ابراز رضایت کرد.

ظریف همچنین طرف عمانی را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای ١+۴ و تحولات منطقه در ارتباط با ایران قرار داد.

ارتشبد نعمانی وزیر دفتر سلطان عمان نیز در این دیدار با استقبال از تبادل سفرها بین مقامات دو کشور به منظور آگاهی از آخرین نقطه نظرات طرف مقابل، روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را با اهمیت ارزیابی و گسترش همکاری‌های دو کشور خصوصا در برخی موضوعات منطقه را خواستار شد.

موضوعات مربوط به برخی زندانیان ایرانی در عمان، مسائل اقتصادی، تجاری و مالی فیمابین و موضوعات منطقه به ویژه تحولات یمن از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه و به منظور رایزنی درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و گفت و گو با مقامات عمان وارد مسقط پایتخت این کشور شد. 

کلیدواژه