روسیه: مواضع رسمی ایران مبنا است
(last modified 1400-02-09T22:23:14+00:00 )
ثور 10, 1400 02:53 Asia/Kabul
  • روسیه: مواضع رسمی ایران مبنا است
    روسیه: مواضع رسمی ایران مبنا است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اظهارات فایل صوتی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره روسیه گفت که مسکو فقط به مواضع رسمی تهران توجه می کند.

به گزارش رادیو دری، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو به دنبال گسترش همکاری با ایران است، افزود:  عمل را مبنای روابط با شرکای خود می دانیم نه حرف را.

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد، «محمد جواد ظریف» روز 26 ژانویه ضمن حمایت از مواضع روسیه در قبال برجام گفت، تهران به همکاری با مسکو برای حفظ و احیای این توافق هسته ای ادامه می دهد.

زاخارووا همچنین گفت، روسیه به تلاش های خود برای احیای برجام ادامه می دهد.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن برجام و بازگشت احتمالی آمریکا به این توافق رایزنی کنند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه با حضور هیأت‌ های ایران و گروه 1+4 در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌ و گو ها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌ های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ ها و هسته‌ ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه سوم با نام گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

کلیدواژه