ثور 10, 1400 14:18 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری های ایران و چین در بخش فناوری و اکتشافات معدنی
    گسترش همکاری های ایران و چین در بخش فناوری و اکتشافات معدنی

رئیس خانه معدن ایران، از گسترش همکاری های ایران و چین در بخش فناوری و اکتشافات معدنی خبر داد.

به گزارش رادیو دری،  «محمدرضا بهرامن»  رئیس خانه معدن ایران گفت: همکاری با چینی‌ها می‌تواند فرصت مغتنمی برای توسعه استفاده از فناوری‌های نوین، افزایش عمق اکتشافات معدنی و تجهیز معادن و واحدها به ماشین‌آلات مورد نیاز باشد.

بهرامن افزود:  امضای توافق‌نامه یاد شده، در ادامه زمینه‌ساز ایجاد قراردادهای متنوع بین فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور ایران و چین  است و اینجاست که باید به فکر قراردادهای دوطرفه برد- برد باشیم.

رئیس خانه معدن ایران  گفت: ایران نسبت به چین دارای مزیت بزرگ دارا بودن نفت و گاز است، همچنین جمعیت میلیاردی چین به معنای برخورداری از بازار مصرف بسیار بزرگ است.

به گفته بهرامن: چین از ظرفیت خوبی برای استفاده از محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران  برخوردار است.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد، برآوردها حاکی است برای یک دوره کوتاه‌مدت پنج ساله دستکم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز است و چینی‌ها به‌راحتی می‌توانند تامین‌کننده این نیاز باشند.

سندجامع همکاری ایران و چین، را  «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «وانگ ای»  وزیر امور خارجه چین  27 مارس 2021  در تهران امضا  کردند.

 این سند، راهبردی برای به‌کارگیری ظرفیت‌های دو کشور ایران و چین  با هدف ترسیم چشم‌انداز همکاری‌های متقابل بلندمدت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی است. 

 

کلیدواژه