عقرب 11, 1395 15:19 Asia/Kabul
  • تبریک روحانی به

رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با "میشل عون"، با تبریک انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد، در دوره جدید، روابط تهران – بیروت بیش از پیش گسترش یابد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در تماس تلفنی با "میشل عون"،انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان را تجلی آرامش و پیروزی دمکراسی برای همه جریانهای سیاسی در لبنان دانست و گفت جمهوری اسلامی آماده توسعه روابط با کشور دوست لبنان در همه زمینه ها است .

روحانی افزود ،جمهوری اسلامی ایران معتقد است این انتخاب که در یک رقابت سالم و آزاد انجام شد، پیروزی یک جناح خاص نیست بلکه جلوه ای از همزیستی مسالمت آمیز همه طوایف مختلف در کشور لبنان و موفقیتی بسیار شیرین برای ملت لبنان است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از اینکه بعد از یک خلاء حدود 30 ماهه، ملت لبنان به خوبی از این مسیر سخت عبور کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید می کرد در صورتی که فشارهای بیگانگان از لبنان برداشته شود مردم لبنان به خوبی توانایی انتخاب رییس جمهور خود را خواهند داشت.

"میشل عون" رئیس جمهوری جدید لبنان نیز در این تماس تلفنی، با قدردانی از" حسن روحانی " گفت ، لبنان همواره خواهان توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

میشل عون ، حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچکی لبنان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: لبنان همواره در راستای توسعه و تقویت وحدت ملی تلاش کرده است.

رئیس جمهوری جدید لبنان همچنین با اشاره به ضرورت درک شرایط کنونی به خاطر تهدیدات گروههای تروریستی و رژیم صهیونیستی و هوشیاری در برابر آنها ، گفت: لبنان آمادگی دارد باتمام قدرت در برابر هر گونه تهدید از سوی گروههای تروریستی و یا رژیم صهیونیستی بایستد.

در همین حال "محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود ضمن تبریک به همه لبنانی‌ها برای انتخاب رئیس جمهوری «میشل عون» نوشت :«ثبات و پیشرفت برای لبنانی ها زمانی حاصل می شود که مردم خود برای کشورشان تصمیم‌گیری کنند.»

پارلمان لبنان روز دوشنبه "میشل عون" رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان را به عنوان رئیس‌ جمهور این کشور انتخاب کرد.