ثور 13, 1400 13:14 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: موضع ایران در مذاکرات وین رفع کامل تحریم ها است
    خطیب زاده: موضع ایران در مذاکرات وین رفع کامل تحریم ها است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران موضع قاطع ایران در مذاکره با 1+4 را رفع کامل تحریم های آمریکا ضد ایران دانست.

به گزارش رادیودری، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سیاست قطعی ایران بازگشت همه‌جانبه آمریکا به تعهدات خود ذیل قطعنامه 2231 و با دقت و کلمه به کلمه است، افزود: نه عجله داریم و نه در بازی فرسایشی وارد می‌شویم؛ این بازگشت باید یک‌جا، قطعی و قابل راستی‌آزمایی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به منطقه خلیج فارس هیچ ارتباطی با مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین ندارد؛ گفت: سفر ظریف به کشورهای حوزه خلیج فارس در چارچوب «دیپلماسی رمضان» بود و ممکن است در سایر کشورهای اسلامی نیز ادامه یابد.

خطیب‌زاده درباره خبر منتشر شده مبنی بر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا تصریح کرد: موضوع زندانیان یک موضوع انسانی بوده و جدا از تمامی گفت‌وگوها و مسیرهای دیگری که در حوزه برجام و یا موضوعات مرتبط بوده این موضوع پیگیری شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تحولات افغانستان و خروج نیروهای نظامی در افغانستان نیز گفت: تحولات افغانستان ما را نگران کرده است و به دلیل صلح، ثبات و امنیت افغانستان تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد تا آینده این کشور با ثبات شود.

خطیب زاده درخصوص مذاکرات ایران و عربستان و انجام اقدام جدی برای برقراری رسمی روابط تصریح کرد: ایران همواره آماده گفت‌وگوها در هر سطح و شکلی با همسایگان از جمله عربستان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات انگلیسی‌ها و مباحث حقوقی با تهران در خصوص مسیر آزادی «نازنین زاغری» گفت: گفت‌وگوهای حقوقی بین ما و انگلیس در این خصوص در جریان نیست؛ قوه قضاییه باید درخصوص پرونده و موضوع اظهارنظر کند.

کلیدواژه