ثور 14, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • پنتاگون: از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران نگران هستیم
    پنتاگون: از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران نگران هستیم

در حالی که نظامیان آمریکایی برای دهه ها ، در خلیج فارس جنگ و تنش ایجاد کرده اند، سخنگوی پنتاگون مدعی شد که فعالیت های دریایی ایران نگران کننده است .

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه در نشست خبری روزانه در پنتاگون درباره تقابل اخیر بین شناورهای نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، نگرانی خود را از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران که امنیت منطقه خلیج فارس را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، اعلام کردیم.

کربی پیشتر نیز مدعی شده بود، مقابله با تهدیدهای ایران از جمله در حوزه دریایی و موشک‌های بالستیک، یک ضرورت امنیت ملی آمریکا است.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی است که  مقامات آمریکا همچنان به ارائه اطلاعات جعلی، ایراد اتهامات بی اساس و بیانات تهدیدکننده و تحریک‌ آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌ و مجموع این گونه اقدامات ستیزه ‌جویانه ایالات متحده، محیط امنیتی پرتنش منطقه بسیار حساس غرب آسیا را وخیم‌تر کرده است.

ماجراجویی های نظامی آمریکا در آبهای خلیج فارس، در تضاد آشکار با اهداف و اصول سازمان ملل و دارای آثار جدی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می شود.

آمریکا در حالی از حضور دریایی ایران در خلیج فارس ابزار نگرانی می کند که شناورهای نظامی آمریکایی چندین هزار کیلومتر دورتر از خاک امریکا ، در مناطق دریایی همجوار با ایران مستقر شده اند. 

کلیدواژه