ثور 15, 1400 07:09 Asia/Kabul
  • سخنگوی حماس: ایده امام خمینی(ره) درباره اعلام روز قدس هوشمندانه بود
    سخنگوی حماس: ایده امام خمینی(ره) درباره اعلام روز قدس هوشمندانه بود

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ تصریح کرد، ایده امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس، هوشمندانه بود چراکه بر این موضوع تأکید داشت، قدس نه مسئله مردم فلسطین بلکه مسئله تمام امت اسلامی است.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: این ارتباط درونی که روز جهانی قدس آن را ایجاد کرده است، باید به گام‌هایی برای پشتیبانی مکمل تمام امت از مقاومت فلسطین به منظور رویارویی با متجاوزان صهیونیستی و همچنین پیشتیبانی از ساکنان آن برای تقابل با سیاست کوچاندن اجباری نژادی مبدل شود.

حازم قاسم تصریح کرد، مقاومت حق طبیعی خود را در دفاع از ملت فلسطین و وظیفه‌اش در دفاع از تحرکات مردمی شهر قدس انجام داد و مقاومت ثابت کرده است یکی از مهره‌های اصلی این معادله است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و پشتیبانی آن از تحرکات مردمی حقیقتا باعث محافظت از این تحرکات شده است.

سخنگوی حماس درباره نشانه‌های زوال رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه گفت، روشن است که اشغالگران صهیونیست همچون گذشته در شرایط خوبی به سر نمی برند و با چند بحران دست و پنجه نرم می‌کنند که این بحران‌ها ناشی از ماهیت تجاوزکارانه‌شان است و آن‌ها و تمام گروه‌هایشان در این منطقه بیگانه هستند.

قاسم تصریح کرد، مهم‌ترین موضوع در بحران راهبردی اشغالگران، بالارفتن روحیه مقاومت در امت و افزایش دامنه حضور نیروهای مقاومت  در اطراف رژیم صهیونیستی است، چراکه مقاومت از نظر قدرت، عمل، حضور و مقبولیت در حال بالا رفتن است که در مقابل این موضوع، اشغالگران حقیقتا ناتوان از رویارویی‌ با این افزایش قدرت هستند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

کلیدواژه