ثور 16, 1400 08:10 Asia/Kabul
  • خطیب‌ زاده: وزارت خارجه ایران پیگیر موضوع حادثه سقوط دیپلمات سوئیسی است
    خطیب‌ زاده: وزارت خارجه ایران پیگیر موضوع حادثه سقوط دیپلمات سوئیسی است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب با ابراز تاسف از حادثه سقوط دیپلمات سوئیسی از یک ساختمان در شمال تهران که منجر به درگذشت وی شد، اظهار داشت: وزارت خارجه ایران پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، از طریق مراجع قانونی ذیربط از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه پیگیر موضوع بوده است.

به گزارش رادیودری، "سعید خطیب زاده" با بیان این‌که وزارت خاجه ایران در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی است، افزود: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از پایان بررسی‌های لازم در اختیار سفارت سوئیس قرار می‌گیرد.

خطیب زاده با اشاره به اینکه وزارت خارجه ایران طی ساعات گذشته در ارتباط با سفارت سوئیس در تهران بوده، از دیدارهای  سفیر سوئیس در تهران با مسئولین ذیربط در وزارت خارجه ایران و تبادل نظر در مورد جوانب مختلف موضوع خبر داد و گفت: وزارت  خارجه ایران در چارچوب مفاد کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک، کلیه اقدامات لازم و همکاریهای ضروری را در این مورد صورت خواهد داد.

پیش از این  در روز سه شنبه، "مجتبی خالدی"، سخنگوی سازمان اورژانس ایران از درگذشت دبیر اول سفارت سوئیس در تهران بر اثر سقوط از یکی از برج‌های تهران در منطقه کامرانیه خبر داده بود.

وزارت خارجه سوئیس در تهران نیز روز سه شنبه این خبر را تایید کرد و آن را حادثه خواند.

کلیدواژه