خطیب زاده: آمریکا باید بین میراث ناکام ترامپ و برجام یکی را انتخاب کند
(last modified Fri, 07 May 2021 09:44:09 GMT )
ثور 17, 1400 14:14 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: آمریکا باید بین میراث ناکام ترامپ و برجام یکی را انتخاب کند
    خطیب زاده: آمریکا باید بین میراث ناکام ترامپ و برجام یکی را انتخاب کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رییس جمهوری آمریکا باید بین پایبندی به میراث ناکام دولت ترامپ یا فاصله گرفتن از آن سیاست ها و بازگشت به تعهدات توافق هسته ای یکی را انتخاب کند.

به گزارش رادیودری، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت وگو با برنامه مورنینگ جو  (morning joe) شبکه ان. بی. سی آمریکا  با بیان اینکه ضرورتی به گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نیست، افزود: هر اقدامی به غیر از لغو کامل، یک باره و قابل راستی آزمایی تمامی تحریم ها برای تهران پذیرفتنی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ ضد ایران نتیجه ای جز شکست حداکثری برای واشنگتن نداشت اما آن چه هم اکنون در دسترس  است متن برجام است، توافقی که همه باید به آن متعهد و پایبند باشند.

خطیب زاده با تاکید بر این که ایران هرگز درخصوص امنیت ملی خود با هیچ کسی مذاکره نخواهد کرد؛ افزود: تهران درخصوص ابزارهای دفاعی و امنیت ملی خود مذاکره یا مصالحه نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای نطنز گفت: ایران حق خود را محفوظ می داند و همواره این حق را محفوظ دانسته که برای دفاع قاطع از امنیت ملی خود واکنش نشان دهد.

خطیب زاده درباره تداوم نگاه به شرق از سوی ایران پس از احیای برجام نیز گفت: روابط ایران با چین، روسیه و همسایگانش واقعی، اصیل و صادقانه است و حتی اگر فهم جدیدی در مذاکرات وین حاصل شود و آمریکا به تعهدات خود  بازگردد، تغییری در روابط ایران با چین و روسیه روی نخواهد افتاد.

جلسات کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ضد ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، از 2 آرویل 2021 (13حمل 1400) در حال برگزاری است.

کلیدواژه