ثور 18, 1400 09:30 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌ های بین‌ المللی
    بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌ های بین‌ المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی‌ قدس بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری ضمن اشاره به سخنرانی روز جمعه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس به نقل از ایشان نوشت، رژیم صهیونیستی یک پادگان تروریستی است و مبارزه با آن وظیفه‌ ای همگانی است.

رویترز نیز ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی‌ قدس به نقل از ایشان بر ادامه مبارزه کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای نوشت، رژیم صهیونیستی یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت های مسلمان است، بنابراین مبارزه با آن، مبارزه با ظلم و تروریسم و وظیفه‌ای همگانی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با اشاره به تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت، و در مقابل، افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف را مانع حرکت رو به زوال رژیم اشغالگر ندانستند و با تأکید بر اجرای مطالبه منطقیِ همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این کشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی گفتند: مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید که ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود.

روز جهانی قدس نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام، به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎ گذاری شده ‏است.‏

کلیدواژه