اذعان بایدن به جدیت ایران در مذاکرات وین
(last modified Sat, 08 May 2021 09:03:03 GMT )
ثور 18, 1400 13:33 Asia/Kabul
  • اذعان بایدن به جدیت ایران در مذاکرات وین
    اذعان بایدن به جدیت ایران در مذاکرات وین

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود اینکه تیم مذاکره کننده ایران در وین بارها بر عزم جدی‌شان برای تامین منافع ملت ایران تاکید کرده اند، گفت: از نظر وی ایران در مذاکرات وین برای احیای برجام جدی است.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری ضمن اذعان به جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد میزان جدیت ایران و اینکه چه کارهایی را حاضر است انجام دهد، «داستان متفاوتی» است.

در همین حال؛ سید "عباس عراقچی" معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران پنجشنبه گذشته پس از دیدار با "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید براینکه امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاه‌تری مسایل را به سرانجام برسانیم، گفت: اولویت اول در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است.

عراقچی با بیان اینکه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را هم نخواهیم داد و با دقت کار خود را انجام می دهیم، افزود: البته مشکلاتی وجود دارد که بعضا مشکلات جدی است که باید از طریق پیدا کردن راه های مذاکراتی حل و فصل شود.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام، در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا در حال برگزاری است.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام، از روز جمعه در وین آغاز شده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، شرط بازگشت به  گام های تعلیق شده در  برجام  لغو همه تحریم های ضد ایرانی آمریکا است. 

 

کلیدواژه