ثور 19, 1400 11:28 Asia/Kabul
  • استقبال حکیم از آغاز گفت وگوهای دوجانبه ایران و عربستان
    استقبال حکیم از آغاز گفت وگوهای دوجانبه ایران و عربستان

رهبر جریان حکمت ملی عراق از آغاز گفت وگوهای دوجانبه ایران و عربستان استقبال کرد.

به گزارش فرات نیوز، «عمارالحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز شنبه در دیدار با «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان در بغداد با اشاره به ماهیت مذاکرات عربستان و ایران در این مرحله و نقش عراق در این مذاکرات، از لحن مثبت ایجاد شده بین دو طرف تمجید کرد و گفت: گفتگو بهترین راه برای پشت سرگذاشتن موانع و مشکلات پیش رو در منطقه است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اهمیت انتخابات زودهنگام عراق برای تعیین روند سیاسی این کشور در مرحله آینده گفت: داعش تهدید موجودیتی به شمار نمی رود و با انجام برخی حملات تروریستی درصدد بازگشت به عرصه این کشور است.

خبرگزاری "رویترز" روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه عربستان سعودی گفت‌وگوهای تهران و ریاض را تایید و ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها نتیجه دهد.

«رِید کریملی» رئیس برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت امورخارجه سعودی ضمن تایید گفت‌وگوها بین تهران و ریاض افزود، هنوز برای قضاوت درباره نتیجه گفت و گوها خیلی زود است.

روزنامه "فایننشال تایمز" ۱۸ آوریل گذشته/18سرطان 1399 در گزارشی به نقل از سه مقام سعودی مدعی مذاکرات مستقیم میان مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در راستای تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور شد. طبق این گزارش، مذاکرات مستقیم مقام‌های سعودی و ایرانی در بغداد و بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران صورت گرفت.

کلیدواژه