ثور 19, 1400 14:57 Asia/Kabul
  • جزئیات جدید از ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی به‌دست تروریست‌های آمریکایی
    جزئیات جدید از ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی به‌دست تروریست‌های آمریکایی

پایگاه خبری «یاهو نیوز» شامگاه شنبه در گزارشی به ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»‌ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت.

در گزارش پایگاه خبری «یاهو نیوز»، به ابعاد همکاری‌های تروریست‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح شده که این عملیات، بر وضعیت راهبردی دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» در منطقه طی سال‌های آینده اثرگذار خواهد بود.

در ادامه این گزارش که توسط «جک مورفی» و «زک دورفمن» و بر اساس مصاحبه با 15 مقام کنونی و پیشین آمریکا نوشته شده، آمده است: «ترور [سردار شهید] سلیمانی یکی از پرپیامدترین تصمیمات سیاست خارجی دولت ترامپ بود، که تأثیرات آن برای سال‌های آینده بازتاب خواهد یافت.»

در ادامه این مطلب به نقل از مقام‌های ارشد سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) آمده است که این سازمان و آژانس امنیت ملی آمریکا طی سال‌های گذشته تقریبا «چند صد میلیون دلار» روی برنامه‌های تحقیقاتی خرج کردند تا بتوانند با ردیابی دستگاه‌های الکترونیک و وسایل ارتباطی ایرانی‌ها، مکالمات و صحبت‌های سردار شهید سلیمانی را شنود و ضبط کنند. با این حال این مقامات توضیح ندادند که آیا این هزینه‌های هنگفت نهایتاََ به هدف رسید یا خیر.

مسئولان ارشد سابق یا بازنشسته وزارت خارجه آمریکا درباره تدابیر امنیتی که واشنگتن از بیم انتقام ایران برای مقام‌های خود در نظر گرفت، توضیح دادند: «اقدامات حفاظتی برای برخی بی سروصدا انجام شد. در لایحه بودجه امضا شده توسط ترامپ در روزهای پایانی سال قبل، ۱۵ میلیون دلار برای ارائه خدمات محافظتی به کسانی که با تهدید جدی یک قدرت خارجی یا عاملان آن روبرو هستند، اختصاص داده شد».

در پایان این مطلب آمده است: آمریکایی‌ها بیشتر از هرچیز نگران انتقام ایران از هوک و پامپئو هستند.

نظامیان تروریست آمریکایی 3 ژانویه 2020 در اقدامی بزدلانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

کلیدواژه