ثور 20, 1400 18:02 Asia/Kabul
  • طاهریان: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند
    طاهریان: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: ایران از روند صلح در افغانستان حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری،«محمد ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز دوشنبه در دیدار با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاشی که در آن پایان جنگ و حقوق همه اقشار جامعه تضمین و تأمین شود، حمایت می‌کند.

طاهریان با ابراز تاسف از اتفاقات اخیر در افغانستان بویژه حمله به دانش‌آموزان مدرسه سیدالشهداء در کابل، افزود: زمان آن رسیده تا جنگ و خون‌ریزی در افغانستان پایان یابد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای روند صلح در افغانستان قدردانی کرد و گفت: اکنون یک فرصت استثنایی برای دست‌یابی به صلح فراهم شده و افغانستان در این راستا گام‌های اساسی را برداشته است و موفقیت صلح به همکاری صادقانه طرف مقابل و همکاری جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه بستگی دارد.

همچنین نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز دوشنبه با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و درباره روابط دوجانبه، مسائل امنیتی و صلح گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر پیشرفت در روند صلح مطلوب در افغانستان و تلاش به موقع در این خصوص تاکید کردند.

عصر شنبه  سه انفجار پیاپی در نزدیکی دبیرستان دخترانه در منطقه «دشت برچی» در شهر کابل رخ داد که بیش از 20 نفر کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه