ثور 21, 1400 13:59 Asia/Kabul
  • پیگیری پرونده ترور \
    پیگیری پرونده ترور \"سردار سلیمانی\"

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از پیگیری پرونده ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسدان انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش رادیودری، "غلامحسین اسماعیلی"  سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد پیگیری پرونده شهید قاسم سلیمانی، ستاد حقوق بشر و معاونت بین اللمل قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه پیگیر  این موضوع در عراق و سوریه هستند.

اسماعیلی افزود: این پرونده ۳ بخش دارد، یک بخش در قوه قضائیه عراق مطرح است که در سفر "سید ابراهیم رئیسی" رئیس قوه قضائیه هم مورد پیگیری قرار گرفت.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، پرونده دست اندرکاران این جنایت تروریستی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

اسماعیلی افزود: تبادل اطلاعات بین ایران و عراق در بخشهای مختلف انجام شده است همچنین بین ایران و سوریه و برخی از کشورهای دیگر هم تبادل اطلاعات انجام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: پرونده دوم در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است و آماده صدور کیفر خواست است و  در برخی از ابعاد امنیتی نیازمند اظهارنظر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد، همکاری بین بخشی بین عراق و سوریه برای طرح موضوع در مجامع بین المللی در حال انجام است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش  سوم ژانویه 2020(13جدی1398)در حمله تروریستی جنایتکارانه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بغداد  به شهادت رسیدند.

کلیدواژه