ثور 21, 1400 22:27 Asia/Kabul
  • قالیباف: مجامع پارلمانی برای توقف فوری جنایات صهیونیست‌ ها اقدام کنند
    قالیباف: مجامع پارلمانی برای توقف فوری جنایات صهیونیست‌ ها اقدام کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، خواستار اقدام مجامع پارلمانی برای توقف فوری جنایات صهیونیست‌ ها شد.

به گزارش رادیودری،  محمدباقر قالیباف رئیس  مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه  در نامه‌ای رسمی به روسای مجالس کشورهای اسلامی و برخی پارلمان‌های جهان و "  آنتونیوگوترش "  دبیرکل سازمان ملل متحد، جنایات صهیونیستی در فلسطین و حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

قالیباف در این نامه آورده است: جنایات  رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت جنگی، در تعارض با اصول مسلّم حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در این نامه آورده است حق برگزاری مسالمت آمیز اجتماعات از جمله برگزاری مراسم مذهبی جزو بدیهی‌ترین حقوق شناخته شده، ذیل میثاق حقوق مدنی ـ سیاسی و سایر اسناد مرتبط  بین‌المللی است.

قالیباف در این نامه تاکید کرد، نیایش در مکان مقدس مسجدالاقصی جزو حقوق اولیه فلسطینیان بوده و بخش انفکاک ناپذیری از حق آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌ آمیز آنان به شمار می‌رود که به طور سیستماتیک و فاحش  رژیم صهیونیستی مورد نقض گسترده و شدید قرار  داده است.

در این نامه آمده است، مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، مورد هجوم وحشیانه و ناقض نظامات بین‌المللی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارند و این رژیم تعدّی به حقوق مشروع ملت فلسطین را به بالاترین حد ممکن رسانده و با گستاخی و بی‌توجهی کامل به قواعد و مقررات بین‌المللی، بر شرارت‌ها و ستمگری‌های فزاینده علیه فلسطینیان اصرار می‌ورزد.

کلیدواژه