ظریف: از همکاری با عربستان سعودی استقبال می‌کنیم
(last modified 1400-02-22T12:37:18+00:00 )
ثور 22, 1400 17:07 Asia/Kabul
  • ظریف: از همکاری با عربستان سعودی استقبال می‌کنیم
    ظریف: از همکاری با عربستان سعودی استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، از همکاری با عربستان سعودی در دنیای عرب استقبال می‌کنیم.

به گزارش رادیو دری، " محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در دمشق  گفت:   امیدواریم تا در ارتباط با عربستان سعودی همکاری صمیمانه‌ ای برای ایجاد صلح و ثبات در یمن داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های خود با رئیس  جمهوری و وزیر امور خارجه سوریه گفت : در دیدار  با بشار اسد و همچنین فیصل مقداد  موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی  بررسی شد. 

ظریف تاکید کرد، اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک دو کشور است که  برای صلح، امنیت و صلح، ثبات و پیشرفت سوریه اهمیت زیادی دارد.

وزیر امور خارجه ایران، همچنین گفت :  آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضورشان آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف، از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب با موافقت بشار اسد و وزارت امور خارجه سوریه خبر داد.

وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد:  در مورد وضعیت قدس شریف و فلسطین، شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی در کنار جنایات این رژیم و حمایت جامعه بین‌المللی از مردم فلسطین با مقامات سوریه رایزنی شد.

ظریف تاکید کرد، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و این وظیفه جامعه بین‌المللی است که با مداخله، مانع ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی  شود.

«ظریف»، برای  دیدار و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به سوریه سفر کرد.

کلیدواژه