ثور 26, 1400 17:00 Asia/Kabul
  • ظریف: باید کارزار نهادینه شده علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی ایجادکنیم
    ظریف: باید کارزار نهادینه شده علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی ایجادکنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، باید کارزار نهادینه‌شده حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم.

به گزارش رادیو دری،  " محمد جواد ظریف "  وزیر امور خارجه  ایران در نشست اضطراری مجازی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت: صهیونیست ها  فجیع‌ترین جنایات را علیه فلسطینی ها   مرتکب می‌شوند.

ظریف افزود: مردان، زنان و کودکان بی‌ گناه  در فلسطین اشغالی با  مرگبارترین و پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها  سلاخی  شده اند و  خانه‌ها در حالی ویران می‌شوند که ساکنانشان در آن‌ها گیر افتاده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد،  با موارد فاحش و سازمان‌یافته نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین‌الملل مواجه هستیم.

ظریف  تاکید کرد: امروز قتل عام کودکان فلسطینی پس از آن «عادی‌سازی» ادعایی انجام می‌گیرد و   رژیم جنایتکار و آدم‌کش صهیونیستی  یکبار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌های آن منجر می‌شود.

به گفته ظریف: تنها هدف تحرکات نفاق‌آمیز اسرائیل، تفرقه‌افکنی میان مسلمین و منزوی کردن مردم فلسطین است. 

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد، اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌فهمد و مردم فلسطین کاملا از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند.

ظریف افزود:  اقدامات جنایتکارانه اسرائیل باید در مصوبات داخلی و در قطعنامه‌های سازمان همکاری اسلامی به عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شناسایی شود و کشورهای عضو باید صلاحیت قضایی ملی خود را به نحوی بسط دهند که پیگرد جنایتکارانی که در اراضی اشغالی فلسطینی مرتکب جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت می‌شوند، را شامل شود.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد،  آماده‌ایم تا تمام اختلافات را کنار گذاشته و در دفاع از حقوق مردم فلسطین با توسل به هر ابزار مشروع سیاسی و قانونی، متحد شویم.  

کلیدواژه