ثور 27, 1400 01:32 Asia/Kabul
  • قالیباف: تحرک جدی پارلمان­‌ ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است
    قالیباف: تحرک جدی پارلمان­‌ ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس سوریه تاکید کرد تحرک جدی پارلمان­‌ ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است.

به گزارش  رادیو دری،  " محمد باقر قالیباف " رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی  با  " حموده صباغ " رئیس مجلس  سوریه در خصوص تحولات  فلسطین و قدس شریف به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف، در این گفتگوی تلفنی  با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین  مقابل  جنایات رژیم صهیونیستی، گفت:  کشورهای اسلامی حامی مردم فلسطین، نباید برابر جنایات اخیر رژیم خونخوار و کودک­‌کش صهیونیستی سکوت  کنند و باید هم از نظر سیاسی و هم از نظر ابعاد انسانی و حقوق بشری، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  ضمن محکوم کردن بمباران غزه افزود: حمایت آمریکا و  برخی کشورهای غربی از اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در  کشتار مردم فلسطین، مایه حیرت و تأسف فراوان است.

قالیباف،  بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد.

حموده صباغ نیز در این گفت وگوی تلفنی  گفت: رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان­ها اقدام می‌­کند.

رئیس مجلس  سوریه، با  قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند  ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌­داند و برای کمک به آزادی قدس شریف و سرزمین­ های اشغالی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کلیدواژه