ثور 28, 1400 08:12 Asia/Kabul
  • باقری کنی: امنیت اجاره‌ای نمی‌تواند تضمین کننده امنیت و حقوق ملت‌ها باشد.
    باقری کنی: امنیت اجاره‌ای نمی‌تواند تضمین کننده امنیت و حقوق ملت‌ها باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفت: امنیت اجاره‌ای نمی‌تواند تضمین کننده امنیت و حقوق ملت‌ها باشد.

به گزارش رایو دری ؛ «علی باقری‌کنی»، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در وبینار «حقوق بشر دختران و صلح و امنیت پایدار»، با اشاره به حضور ۲۰ ساله آمریکا و ناتو در افغانستان، گفت: نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان نه تنها نتوانستند امنیت را در این کشور برقرار سازند بلکه ما هنوز شاهد حوادث تروریستی نظام‌مند و سیستماتیک در این کشور هستیم.

باقری کنی با بیان اینکه آمریکا و ناتو مسئول خون دختران معصوم و شهدای دانایی در افغانستان هستند، افزود: فضای حاکم بر حقوق بشر دنیا مبتنی بر واقعیت‌ها نیست، چون بازیگرانی که عرصه‌ها و ظرفیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و حقوقی دنیا را تحت سلطه خود دارند، بر اساس منافع و اقتضائات خودشان آنها را جهت‌دهی می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به حضور داعش در سوریه و عراق نیز گفت: در سوریه و عراق چون بستر و ساز و کار امنیت درون‌زا مبتنی بر گفتمان مقاومت اسلامی شکل گرفت طی مدت کوتاهی بساط گروه‌های تروریستی در این دو کشور برچیده شد و این دستاورد بزرگ امنیت درون‌زا بر مبنای گفتمان مقاومت اسلامی است.

در ادامه این وبینار «عبدالغفور لیوال» سفیر افغانستان در ایران نیز ضمن قدردانی از حمایت و همراهی جمهوری اسلامی ایران با مردم این کشور، گفت: دولت و ملت ایران در تمامی مراحل صلح و ایجاد جامعه مدنی همراه و در کنار مردم افغانستان بوده و هستند.

کلیدواژه