جوزا 16, 1403 08:44 Asia/Kabul
  • روابط دوجانبه و جنگ غزه؛ محور دیدار باقری و اسد
    روابط دوجانبه و جنگ غزه؛ محور دیدار باقری و اسد

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهوری سوریه درباره روابط دوجانبه و تحولات جنگ غزه گفت و گو کرد.

به گزارش رادیو دری، ریاست‌جمهوری سوریه روز سه‌شنبه از دیدار «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران خبر داد و اعلام کرد، طرفین «درباره روابط دوجانبه میان سوریه و ایران و تحولات در اراضی اشغالی فلسطین و همچنین پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک گفت‌وگو کردند».

باقری که روز دوشنبه به لبنان سفر و با مقام‌های این کشور دیدار کرده بود، روز سه شنبه به دمشق سفر و علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه، با «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری: ایران و سوریه ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند

اسد در جریان دیدار باقری تأکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگری در همه اشکال آن یک اصل اساسی و یک انتخاب راهبردی باقی خواهد ماند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: ملایمت موجب افزایش تجاوزات و وحشیگری اشغالگران می‌شود.

بشار اسد همچنین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هر چه به شکست در برابر استواری مقاومت نزدیکتر می‌شود، علیه ملت فلسطین خونریزتر می‌شود.

باقری نیز در این دیدار تاکید کرد که روابط ایران و سوریه عمیق و راهبردی باقی خواهد ماند؛ چراکه بر اصول مستحکم و منافع مشترک و صادقانه استوار است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران به تلاش همیشگی ایران برای توسعه روابط دوجانبه با سوریه و سرمایه گذاری در آن برای خدمت به ۲ کشور از یک سو و کشورها و مردم منطقه از سوی دیگر اشاره کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران همچنین روز سه شنبه با سرلشکر «کفاح ملحم» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

افزایش روند همکاری های و مناسبات میان تهران و دمشق، بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود.

باقری کنی: روابط نزدیک ایران و لبنان شاخص اصلی ثبات در منطقه است

کلیدواژه