ثور 28, 1400 10:36 Asia/Kabul
  • خرازی: مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی است
    خرازی: مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد: مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری، کمال خرازی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری، محله‌های عربی داخل سرزمینهای اشغالی و قدس شریف را که موجب شهادت صد‌ها تن از جمله کودکان و غیرنظامیان شده است، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست و تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و قدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی یک بار دیگر ناکارآمدی خود را نشان داده است.

وی با دعوت از وجدان‌های آگاه و بیدار جهان برای جلوگیری از جنایات آشکار صهیونیست‌ها گفت: آنچه امروز در فلسطین جریان دارد مسئله‌ای صرفا اسلامی یا عربی نیست؛ بلکه همه جوامع با توجه به ناکارآمدی شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت آشکاری در برابر این جنایت آشکار علیه بشریت دارند.

خرازی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها راه حل معضل فلسطین را پایان رژیم آپارتاید و مراجعه به آراء مردم اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تاسیس یک حکومت مردم‌سالار می‌داند تا همه پیروان ادیان توحیدی در کنار هم در این سرزمین مقدس زندگی کنند.

وی با اشاره به بیش از هفت دهه جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین گفت: البته تنها شیوه شکست کامل این رژیم جنایتکار و کودک‌کش و تغییر رژیم آپارتاید به یک حکومت مردم‌سالار ادامه مقاومت مردم فلسطین و حمایت آزادی‌خواهان جهان از مبارزات آن‌هاست.

کلیدواژه