ثور 28, 1400 13:21 Asia/Kabul
  • ربیعی: ملت های جهان مقابل آپارتاید شرم آور صهیونیست ها متحد شوند
    ربیعی: ملت های جهان مقابل آپارتاید شرم آور صهیونیست ها متحد شوند

سخنگوی دولت ایران از ملت ها و مجامع ذی صلاح بین المللی خواست در برابر آپارتاید شرم آور رژیم صهیونیستی متحد شوند.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که به صورت تصویری برگزار شد، درباره حوادث اخیر در فلسطین و موضع ایران نسبت به اقدامات رژیم اسراییل گفت: این جنایت سازمان یافته علیه مردم فلسطین را که به مرحله وقیحانه ای رسیده و رژیم صهیونیستی حتی در پرده پوشی شناعت خود نیز تلاشی نمی کند، قویاً محکوم می کنیم و از ملت ها و مجامع ذی صلاح بین المللی می خواهیم که در برابر این آپارتاید شرم آور متحد شوند.

سخنگوی دولت ایران تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه است و تعداد موارد قانون شکنی و یاغی گری آن از شمار بیرون رفته است.

وی ادامه داد این رژیم و حامیان آن سالهاست که با هرگونه کوششی برای ایجاد صلح و ثبات در این منطقه به مخالفت برخاسته اند و دیدیم که چگونه در برابر برجام که یکی از نمادها و دستاوردهای ثبات سازی و صلح آفرینی بود، صف آرایی کردند.

ربیعی اظهار داشت: امروز که با ناامیدی شاهد پیشرفت های چشمگیر در احیای برجام و بازگشت همه طرف ها به تعهدات شان هستند، شمشیر شرارت آلود خود را به سوی فلسطین بی پناه گرفته اند و در همان حال حتی از این بهانه هم برای متوقف کردن مسیر شکوفایی دیپلماسی و مانع تراشی برای مذاکرات ایران و طرف های ۵+۱ خودداری نمی کنند.

سخنگوی دولت ایران افزود: هیچ بهایی به این لفاظی های بی پایه و شکست خورده نمی دهیم و به خوبی می دانیم که تداوم تلاش های دیپلماتیک، گامی بلند برای به بن بست کشاندن این رژیم درمانده و حامیان سرخورده آن است.

کلیدواژه