ثور 29, 1400 08:30 Asia/Kabul
  • اهمیت همکاری های امنیتی ایران و ازبکستان
    اهمیت همکاری های امنیتی ایران و ازبکستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان، در دیدار با سفیر ازبکستان در تهران تاکید کرد همکاری های امنیتی ایران و ازبکستان به رفع تنش در منطقه منجر می شود.

به گزارش رادیو دری،  "  غلامرضا نوری  "  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان روز سه شنبه در دیدار با بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در تهران گفت: روابط پارلمانی مثبتی میان مجالس دو کشور برقرار شده است  که می تواند به توسعه و گسترش مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوکشور منجر شود. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان، تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران  و  گسترش ویروس کرونا را از عوامل کاهش سطح مراودات اقتصادی دانست و خواستار تحرک بیشتر فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی در دو کشور شد.

"بهادر عبدالله اف "  سفیر ازبکستان در تهران، نیز در این دیدار  با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: مقامات عالی رتبه ازبکستان همواره بر توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.

 سفیر ازبکستان در تهران، با اشاره به وجود توانمندی های اقتصادی فراوان در دو کشور افزود: ازبکستان و  ایران امکانات مناسبی در عرصه های اقتصادی دارند که می توانند مکمل یکدیگر باشند.

 

کلیدواژه