رایزنی پارلمانی قالیباف درباره جنایت صهیونیست‌ها در غزه
(last modified 1400-02-29T04:12:35+00:00 )
ثور 29, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • رایزنی پارلمانی قالیباف درباره جنایت صهیونیست‌ها در غزه
    رایزنی پارلمانی قالیباف درباره جنایت صهیونیست‌ها در غزه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با روسای مجالس فلسطین، عمان، پاکستان و الجزایر در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ا ی در خصوص جنایات صهیونیست‌ها در غزه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیو دری،  "  محمدباقر قالیباف " رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز (سه شنبه ) در گفتگوی تلفنی با با سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین، گفت:  ایران اقدامات صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان از طریق کشتار زنان و کودکان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی است، به شدت محکوم می‌کند.

سلیم الزعنون، رئیس مجلس ملی فلسطین نیز  گفت:  مردم مظلوم غزه که در برابر  تهاجم صهیونیست‌ها بی دفاع هستند، نیاز مبرم به کمک و حمایت کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی دارند.

قالیباف در گفتگوی  تلفنی، با خالد بن هلال بن ناصر المَعولی رئیس مجلس شورای سلطنت شورای عمان، گفت: اقدامات صهیونیست‌ها در قتل عام مردم بیگناه، زنان، کودکان و تخریب خانه و کاشانه فلسطینیان، جنایت جنگی است.

قالیباف، در این گفتگو  اقدام سفاکانه صهیونیست‌ها را نتیجه چراغ سبز نشان دادن برخی کشور‌های عرب منطقه دانست که اخیراً در پروژه آمریکایی - صهیونیستی به عادی سازی روابط با این رژیم خونخوار مبادرت ورزیدند.

رئیس مجلس شورای سلطنت عمان نیز در این مکالمه تلفنی با اعلام انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی  گفت: عمان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی در جلوگیری از قتل عام مردم غزه و فلسطین به دست صهیونیست‌ها است.

قالیباف همچنین در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با اسد قیصر رئیس مجلس  پاکستان و صالح قوجیل رئیس سنای الجزایر  گفت:  به شهادت رساندن کودکان و زنان بی‌دفاع  نشانه بارز نقض حقوق بشر و نسل کشی است.

رئیس مجلس  پاکستان، نیز  در این  گفتگوی تلفنی گفت:  پاکستان نیز هتک حرمت بیت‌المقدس قبله اول مسلمین و حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی و گلوله باران مناطق عمومی و مسکونی را قویاً محکوم می‌ کند و خواستار آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شریف است.

رئیس  سنای  الجزایر،  نیز گفت: کشور‌های اسلامی باید به صورت یکپارچه مواضع خود را نسبت به حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اعلام نمایند.

کلیدواژه