ثور 29, 1400 11:20 Asia/Kabul
  • تدوین کتاب تاکتیکی اقدامات مشترک کشورهای عضو آیونز
    تدوین کتاب تاکتیکی اقدامات مشترک کشورهای عضو آیونز

برای نخستین بار، کتاب تاکتیکی متناسب با استفاده در رزمایش‌ها و اقدامات مشترک میان کشورهای عضو آیونز (اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند)،توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش  رادیو دری، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای «اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند» IONS، با اعلام این خبر گفت: این کتاب، یک کتاب تاکتیکی برای رزمایش‌ها و اقدامات مشترک میان کشورهای عضو آیونز، ویژه منطقه اقیانوس هند و حوزه‌های ژئوپلیتیکی دریایی جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند و دریایی خزر است.

دریادار خانزادی افزود: این کتاب یک نشریه تاکتیکی شامل محاوره و مکالمه تاکتیکی بین نیروهای دریایی است که به عنوان یک زبان مشترک میان کشورهای دوست برای تعامل با یکدیگر در جریان رزمایش‌ها، تمرین‌ها و عملیات‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این در حالیست که پیش از این، کشورهای منطقه اقیانوس هند برای تعامل در دریا و انجام عملیات‌های دریایی از زبان مشترک کشورهای عضو ناتو با عنوان (NATO T‌ACNICAL Publication) N.T.P استفاده می‌کردند.

دریادار خانزادی گفت: با پیگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از متخصصان و کارشناسان داخلی این نیرو، کتاب تاکتیکی جدید با عنوان I.T.P مخفف IONS Tactical Publication در حوزه ژئوپلیتیک ایران تحت عنوان Iran Tactical Publication تهیه شد که قرار است به ریاست آینده آیونز (فرانسه) تحویل داده شود.

کلیدواژه