لاریجانی انتخاب رئیس جمهوری لبنان را تبریک گفت
(last modified Thu, 03 Nov 2016 06:06:18 GMT )
عقرب 13, 1395 10:36 Asia/Kabul
  • «علی لاریجانی»رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
    «علی لاریجانی»رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

 رئیس مجلس شورای اسلامی ایران،انتخاب «میشل عون» را به عنوان رئیس جمهوری لبنان تبریک گفت.

«علی لاریجانی»رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ، در گفت و گوی تلفنی با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با اشاره به نقش مهم نمایندگان پارلمان این کشور در انتخاب رئیس جمهوری لبنان گفت: تدبیر و درایت مجلس و نمایندگان لبنان در حل معضل انتخاب رئیس جمهوری تاثیر مستقیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مجلس ؛ لاریجانی افزود: انتخاب رئیس جمهوری لبنان پیام وحدت نیروهای مقاومت را به خوبی منعکس کرد و این انتخاب تاریخی در لبنان و در منطقه تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

رئیس قوه مقننه ایران تصریح کرد: دولت و مجلس ایران همانند گذشته در کنار ملت لبنان و محور مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری ایستاده است.

رئیس مجلس لبنان نیز با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نقش حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم، پارلمان و دولت لبنان بی‌بدیل و قابل قدردانی است.

نبیه بری،افزود: انتخاب رئیس جمهوری لبنان نشان داد چه در گذشته و چه در حال فقط وحدت صفوف و گروه‌های داخلی است که می‌تواند به امت اسلامی و مردم لبنان کمک کند تا مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی بایستند.

پارلمان لبنان روز دوشنبه «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان را به عنوان رئیس‌ جمهوری این کشور انتخاب کرد.

«میشل عون»به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور لبنان پس از حدود دو سال و نیم خالی بودن کرسی ریاست‌جمهوری این کشور در برابر نمایندگان مجلس این کشور سوگند یاد کرد.

کلیدواژه