ثور 31, 1400 12:11 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حرم مطهر رضوی
    برگزاری مراسم عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حرم مطهر رضوی

عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون، در حرم مطهر امام هشتم شیعیان جهان در مشهد (شمال شرق ایران) برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این مراسم که شامگاه پنج شنبه با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان جهان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد رضایی تهرانی» در سخنانی با اشاره به این واقعه تلخ تاریخی گفت: این اقدام با مدیریت استکبار جهانی و با هدف کم رنگ کردن ارزش های دینی انجام شد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی اظهار کرد: فرقه ضاله وهابیت توسط استکبار جهانی و در صدر آن انگلیس وارد صحنه روزگار شد و هدف آن جلوگیری از اشاعه اسلام ناب محمدی در جهان اسلام بود زیرا که گسترش دین اسلام در جهان با منافع استکبار جهانی در تضاد بود، از این رو تلاش کردند که دین و ارزش های دینی را بین جوامع اسلامی کم رنگ جلوه دهند و برای رسیدن به این هدف از ابزارهای مختلفی مانند ساخت انواع فیلم و سریال، ایجاد شبکه های رسانه ای و خبری، تزریق روحیه یاس و ناامیدی بین جوامع اسلامی استفاده کردند.

این سخنران افزود: امروز برخلاف میل دشمنان عطر و بوی اسلام، جهان را فراگرفته و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فریاد آزادی خواهی نه فقط از کشورهای اسلامی همانند عراق، سوریه، لبنان، بحرین، الجزایر، مصر بلکه از قلب آمریکا نیز به گوش می رسد.

قرائت فرازهایی از زیارت ائمه (ع) مدفون در بقیع و ذکر مصیبت و عزاداری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری مصادف با ۲۱ آوریل ۱۹۲۶و 31 حمل 1305، قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره در عربستان سعودی به دست وهابیون آل سعود تخریب شد.

کلیدواژه