جوزا 01, 1400 10:12 Asia/Kabul
  • کدخدایی: رای دادگاه داخلی کانادا درباره هواپیمای اوکراینی فاقد اعتبار حقوقی است
    کدخدایی: رای دادگاه داخلی کانادا درباره هواپیمای اوکراینی فاقد اعتبار حقوقی است

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پیامی نوشت، رای دادگاه داخلی کانادا درباره هواپیمای اوکراینی فاقد اعتبار حقوقی است.

به گزارش رادیو دری،  " عباسعلی کدخدایی "  عضو حقوقدان شورای نگهبان در پیامی نوشت: ضمن تاکید بر صلاحیت دادگاه‌های ایران در رسیدگی به حادثه هواپیمای اوکراینی، رای دادگاه داخلی کانادا به دلیل عدول از صلاحیت سرزمینی، فاقد اعتبار حقوقی است.

کدخدایی در حساب کاربری خود در توییتر افزود: در غیر این صورت، دادگاه‌های ملی ایران نیز صلاحیت رسیدگی به حوادث مختلف در کانادا و محاکمه مقامات این کشور را خواهند داشت. 

پیش از این، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در مورد  رای صادر شده از سوی دادگاهی در کانادا در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی گفته بود: رای مورد اشاره فاقد مبنا بوده و از مستندات و دلایل عینی نیز برخوردار نیست.

دادگاه عالی اونتاریو کانادا، روز پنج‌شنبه گذشته در ادامه ادعاهای واهی و غیر مستدل مقامات کانادایی اعلام کرد که حادثه هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران، اقدامی  عمدی  بوده است.

18جدی 1398 (هشتم ژانویه 2020) یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

کلیدواژه