جوزا 02, 1400 16:43 Asia/Kabul
  • هنر ایرانی، زینت بخش موزه ملل شرق در پایتخت روسیه
    هنر ایرانی، زینت بخش موزه ملل شرق در پایتخت روسیه

مسوولان موزه ملل شرق در مسکو، پایتخت روسیه تاکید کردند، آثار هنری ایران سرآمد همه مجموعه آثار و هنر شرق جهان که در این موزه گردآوری شده، است.

به گزارش رادیو دری، مسوولان موزه ملل شرق در مسکو با اشاره به علاقه بسیار زیاد مردم روسیه به شناخت فرهنگ و هنر ایران و طرفداران زیاد آثار فرهنگی و هنری ایرانی در روسیه اعلام کردند، بیش از دو هزار اثر و شی ایرانی زینت بخش این موزه شده است.

مسوولان موزه ملل شرق در پایتخت روسیه افزودند، مجموعه آثار ایرانی شامل سرامیک های باستانی و محصلات برنزی لرستان، هنرهای زیبا و کاربردی  قرن 20 است البته حدود نیمی از آنها به دوره قاجار اختصاص دارد.

نمایشگاه هنر ایرانی در عصر قاجار در موزه ملل شرق در مسکو تا بیست و پنجم ژوئیه 2021 برای دوستداران هنر و فرهنگ ایرانی با هدف آشنایی بازدید کنندگان و علاقمندان با تاریخ و هنر ایران در دوره اواخر قرن 18 تا آغاز قرن 20 برپاست.

آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در قالب 7 سالن بصورت موضوعی ابعاد گوناگون زندگی جامعه ایرانی در قرن 19 تا اوایل قرن 20 را در معرض دید قرار داده است.

در بهار 2020 نیز نمایشگاه هنر ایرانی در عصر قاجار در موزه ملل شرق در مسکو برگزار شد و برای نخستین بار حدود 250 شی از مجموعه آثار موزه نقاشی و مینیاتور سرامیک فکاشی، سلاح زره پوش، فرش، دست نوشته، فلزهای هنزی و محصولات طراحی شده با لاک در این فضا جمع آوری شد.

کلیدواژه