صالحی: غنی سازی همچنان ادامه دارد
(last modified 1400-03-03T14:21:58+00:00 )
جوزا 03, 1400 18:51 Asia/Kabul
  • صالحی: غنی سازی همچنان ادامه دارد
    صالحی: غنی سازی همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اعلام کرد غنی سازی همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری،  " علی اکبر صالحی " رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه  با بیان این‌که غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد، گفت: میزان انباشت ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد نیز  بیش از ۹۰ کیلوگرم است.

صالحی،  با اشاره به پایان مهلت سه ماهه ضبط دوربین‌های مستقر آژانس افزود :  تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط می شود و این مصوبه،  در تماسی تلفنی به  رافائل  گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی  ابلاغ شد.

تصمیم جمهوری اسلامی ایران،  برای تمدید تفاهم  ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر از سوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه  به اطلاع دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل رسید.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس نیز گفت: داده‌های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی اتمی ایران  است و به آژانس منتقل نمی‌شود و داده‌های یک ماه پیش  نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند.

جمهوری اسلامی ایران،   23 فوریه 2021  میلادی /5 حوت 1399،  در راستای اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شده بود نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توافق کردند که اطلاعات دوربین‌های نصب شده در هشت تاسیسات یا ساختمان برای سه ماه نگهداری شود و در صورتی که توافقی بین ایران و طرف‌های برجامی حاصل نشد اطلاعات دوربین‌ها پاک شود.

کلیدواژه