جوزا 05, 1400 10:04 Asia/Kabul
  • پیام تبریک ظریف به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان
    پیام تبریک ظریف به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان

وزیر امور خارجه ایران عید مقاومت و سالروز آزاد سازی جنوب لبنان را به دبیرکل حزب الله لبنان و وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیام های جداگانه ای  به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و «زینه عکر» سرپرست وزارت امور خارجه لبنان عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی پیروزمندانه جنوب لبنان از وجود نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی با رشادت و فداکاری رزمندگان شجاع و آزاده مقاومت را تبریک گفت.

ظریف با اشاره به همدلی و اتحاد راهبردی  ملت، دولت و ارتش و مقاومت لبنان به عنوان رمز پیروزیها علیه دشمن صهیونیستی، برای دولت و ملت لبنان و خانواده شهدا و جانبازان مقاومت عزت و سربلندی آرزو کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ابراز اطمینان کرد، مسیری که با درایت رهبران فهیم لبنانی آغاز شده، لبنان را بیش از پیش در مسیر شکوفائی، ثبات و پیشرفت قرار خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در 25 مه سال 2000(5 جوزا 1397) باوجود برخورداری از توانمندی‌های نظامی، در برابر نیروهای مقاومت لبنان، تسلیم و مجبور به فرار از جنوب لبنان شد.

مردم لبنان هر ساله سالروز فرار آخرین نظامی رژیم صهیونیستی از جنوب این کشور را به عنوان روز مقاومت و پیروزی، جشن می‌گیرند.

کلیدواژه