جوزا 06, 1400 16:17 Asia/Kabul
  • انتقاد شورای علمای شیعه افغانستان از دولت
    انتقاد شورای علمای شیعه افغانستان از دولت

شورای علمای شیعه افغانستان با انتقاد از ناکامی دولت برای تامین امنیت شیعیان این کشور، خواستار جدی گرفته شدن این موضوع و تهیه یک طرح موثر در این باره شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از  تسنیم ، «محمد فیاض ارزگانی» سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به حمله به دبیرستان دخترانه «سیدالشهدا» در منطقه شیعه‌نشین کابل گفت که شیعیان و مردم هزاره افغانستان از اهداف ویژه تروریست‌ها هستند و دولت باید برای تامین امنیت آن‌ها اقدام کند.

در بیانیه منتشر شده ازسوی این شورا تاکید شده که در سال‌های اخیر حملات زیادی به هدف نسل‌کشی بر جامعه شیعه و هزاره ‏افغانستان صورت گرفته و دولت در جلوگیری از آن ناکام بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده، باتوجه به تهدیدات، نهادهای امنیتی افغانستان باید طرح حفظ جان ‏شهروندان را تدوین و اجرایی می‌کرد، اما نه تنها این کار را نکرد، بلکه به نظرات کمیسیون ‏هماهنگی امور امنیتی نیز اهمیتی نداد.‌

این بیانیه می‌افزاید، هرچند پس از حمله تروریستی به مکتب سیدالشهدا، انتظار می‌رفت که ‏تغییراتی در احساس مسئولیت و رفتار دولت افغانستان نمایان شود، اما دیده می‌شود که دولت به پرسش‌های ‏مردم و ابهامات موجود در جامعه، پاسخ نداده و مطابق خواست خانواده‌های قربانیان، هیچ ‏اقدامی نکرده است.

شورای علمای شیعه افغانستان تاکید کرده که حکومت این کشور برای شفاف‌سازی، روشن‌ساختن عوامل اصلی رویداد و ‏مشخص کردن وضعیت برخی افراد که ناپدید شده‌اند، تاکنون اقدام موثری انجام نداده و ‏برای درمان زخمی‌ها نیز رسیدگی لازم صورت نگرفته است.

کلیدواژه