جوزا 08, 1400 08:42 Asia/Kabul
  • توافق ایران و روسیه در زمینه همکاری شیلات
    توافق ایران و روسیه در زمینه همکاری شیلات

ایران  و روسیه موافقت کردند که همکاری های دو کشور در زمینه شیلات و آبزیان نه تنها در  خزر بلکه در دریای خلیج فارس نیز توسعه یابد.

به گزارش رادیو دری، «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی ایران و شیستاکوف مدیر شیلات روسیه در دیداری در مسکو ضمن استقبال از همکاری مشترک در زمینه تحقیقاتی و علمی در زمینه شیلات و آبزیان موافقت کردند که دامنه همکاری را از خزر به خلیج فارس نیز انتقال دهند.

خاوازی در این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف روس در زمینه همکاری های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه شیلات و آبزیان و همچنین گسترش دایره همکاری از خزر تا خلیج فارس گفت  که انعقاد تفاهمنامه همکاری با روسیه در این زمینه ها برای ما  اهمیت دارد.

شیستاکوف رئیس شیلات روسیه نیز در این دیدار بر اجرای طرح های مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در صورت تمایل ایران آمادگی لازم برای پذیرش دانشجویان ایران در زمینه شیلات و ابزی پروری را داریم. 

شیستاکوف با تاکید بر اینکه نیاز به تمدید ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در خزر وجود دارد اظهار داشت: لازم است که کشورهای حوزه خزر برای حفاظت از گونه های با ارزش و نادر آبزیان تلاش وافری از خود نشان دهند.

کلیدواژه