جوزا 08, 1400 12:38 Asia/Kabul
  • رونمایی سناتورهای آمریکایی از طرحی برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران
    رونمایی سناتورهای آمریکایی از طرحی برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران

برخی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا، از طرحی برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران، رونمایی کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، ‌«جیمز لنکفور»، سناتور جمهوری‌خواهی که این طرح را معرفی کرده با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد: ایران، به عنوان بزرگترین حامی مالی تروریسم کماکان برای آمریکا و متحدمان اسرائیل تهدید محسوب می‌شود.

"قانون حفظ تحریم‌های ایران"، دولت آمریکا را ملزم می‌کند تحریم‌های مربوط به صنعت نفت و مالی ایران تا زمانی که این کشور به «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» ادامه می‌دهد رفع نشوند.

 پیش از این نیز یک رسانه آمریکایی از برنامه گروه دیگری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا برای معرفی طرحی جدید جهت سنگ‌اندازی در ورود احتمالی دولت «جو بایدن» به برجام خبر داد.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، نزدیک به حزب محافظه‌کار آمریکا، روز چهارشنبه نوشت حامیان طرح مذکور ، ملزم کردن دولت «جو بایدن» را به کسب اجازه از کنگره قبل از حصول توافق با ایران خواستار شده اند.

طبق تحلیل واشنگتن‌فری‌بیکن این طرح که به عنوان متمم برای اضافه شدن به یک طرح قانونی دیگر پیشنهاد شده در صورت تصویب در هر دو مجلس کنگره و تبدیل شدن به قانون مانعی عمده درتلاش دولت بایدن برای ورود مجدد به برجام ایجاد خواهد کرد.

این اقدامات در حالی انجام می‌شوند که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

علی‌رغم اذعان مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در 8مه 2018 / 18 ثور 1397به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

 

کلیدواژه