عقرب 14, 1395 16:33 Asia/Kabul
  • ضرغامی: تعهدات برجام از سوی آمریکا اجرا نشده است

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایران گفت: تعهدات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی آمریکا اجرا نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ «عزت الله ضرغامی» عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایران پیش خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به عهدشکنی آمریکایی‌ها در اجرای تعهدهای خود در قالب برجام افزود: در اظهارنظرهای اولیه مسوولان آمریکایی‌ تظاهر کردند برجام را اجرا می‌کنند، اما از همان ابتدا تلاش کردند با کنایه و حرف‌های حاشیه‌ای نقض تعهدات‌شان را سرپوش بگذارند.

ضرغامی گفت:‌ آمریکایی‌ها با صراحت در هر جایی که توانسته‌اند اعلام کرده‌اند تحریم‌ها بعد از برجام ادامه دارد و حتی درباره حقوق بشر، موضوع دفاع موشکی و رفتار مقتدرانه ایران در منطقه دخالت‌های آشکار و اظهارنظرهای غیرمسوولانه داشتند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایران با یادوری بیانات و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) در رابطه با آمریکا که معتقد بودند، این کشور در منطقه شکست خواهد خورد، افزود: با نگاهی به منطقه و تلاش آمریکا برای سلطه در آن می‌توان به این نتیجه رسید که این کشور با چه مشکلاتی مواجه است، در حالی که ایران بر منطقه تسلط دارد.

رئیس پیشین سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها پنج سال تلاش کردند تا دولت «بشار اسد» را ساقط کنند، اما ایران معتقد بود سوریه باید با اسد باقی بماند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در یمن و بحرین هم شکست خورده و این تفکر ایران است که در بین مردم منطقه نفوذ کرده و این همان پیش‌بینی حضرت امام خمینی (ره) است که تحقق یافت.

کلیدواژه