خطیب‌ زاده: یک تراژدی در کانادا رخ داد
(last modified 1400-03-10T07:29:30+00:00 )
جوزا 10, 1400 11:59 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده:یک تراژدی در کانادا رخ داد
    خطیب‌زاده:یک تراژدی در کانادا رخ داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به انتشار خبر پیدا شدن گور جمعی کودکان بومی در کانادا گفت، یک تراژدی بزرگ انسانی در تاریخ این کشور شکل گرفته است.

«سعید خطیب‌زاده» روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سوال خبرگزاری ایران‌پرس تاکید کرد، جای تأسف است کشوری که خود را پشت نقاب بشردوستانه پنهان می‌کند، چنین فجایعی را در تاریخ خود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد، مسئله بومیان همچنان جز موارد مهم در تاریخ کانادا است و با جامعه بومیان کانادا ابراز همدردی می‌کنم.

به گفته خطیب زاده، دولت کانادا باید همیشه به یاد داشته باشد که هر زمان خواست ژست بشردوستانه بگیرد، اول این موارد را در کشور خودش پیاده کند.

وی همچنین درباره اعزام دو ناو ایرانی به سمت ونزوئلا و هشدار مقامات آمریکایی گفت، این حق ایران است که مانند سایر کشورها در همه دریاها و اقیانوس‌های بین‌المللی حرکت کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدار داد، هیچکس اشتباه محاسباتی نکند و آنهایی که در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند، مراقب باشند که سنگ‌ پراکنی نکنند.

خطیب‌ زاده با بیان اینکه گفت و گوهای وین را با وسواس ادامه می‌دهیم، گفت: مذاکرات وین در هر سه کارگروه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است.

وی همچنین درباره لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اینکه آیا مکانیسمی برای راستی آزمایی دیده شده است تصریح کرد: همه تحریم‌های برجامی آمریکا باید مرتفع شود.

کلیدواژه