جوزا 14, 1400 10:36 Asia/Kabul
  • سیره و مکتب امام خمینی (ره) از نگاه اندیشمندان داخلی و خارجی
    سیره و مکتب امام خمینی (ره) از نگاه اندیشمندان داخلی و خارجی

سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر در شب سالگرد رحلت پیرخمین با حضور و سخنرانی شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ، سخنرانان در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر که پنجشنبه شب با حضور اعضای بیت امام و آحاد مردم و نمایندگان ادیان مختلف و شماری از مقامات کشور برگزار شد در سخنرانی های خود  با تبیین اندیشه ها و اهداف والای امام راحل به جایگاه و نقش اساسی مردم در روند تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی پرداختند و راهبرد مردم یاری و توجه ویژه نظام به استضعاف زدایی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان را الهام گرفته از مکتب امام خمینی (ره) توصیف کردند.
حجت الاسلام سید حسن خمینی در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر اظهار داشت: در افق ملی، انقلاب یک کار بسیار بزرگی کرد و آن اینکه میخی بر تابوت سلطنت زد و یک تفکر باطل که از نظام های پوسیده باقی مانده بود توسط امام به پایان رسید.
ابوشریف  نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران نیز در پنل مقاومت کنفرانس بین المللی امام خمینی (ره ) و دنیای معاصر افزود: انقلاب اسلامی فقط مختص مردم ایران نیست بلکه انقلابی برای اسلام و جامعه بشریت است به همین دلیل انقلاب توانست سونامی بزرگی را در منطقه و جهان به خصوص فلسطین ایجاد کند.
ابوشریف تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی محور مقاومت را ایجاد نکرده بود امروز آمریکا و اسرائیل در جهان اسلام پیروز شده و به تمامی اهداف خود رسیده بودند، بنابراین باید همه به مبانی انقلاب اسلامی متعهد بمانیم تا بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم.
 شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران نیز  در سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر، اظهار داشت: امروز بازتاب انقلاب اسلامی در منطقه به خوبی دیده می ‌شود و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم اقنلاب اسلامی، ایران را به عنوان بازیگر اصلی در سیاست‌های مهم منطقه و جهان و نظم جهانی کنونی تبدیل کرده است.
خاخام یونس حمامی لاله زار رهبر کلیمیان ایران هم  در سمینار بین المللی امام خمینی (ره) و دنیای معاصر  اظهار داشت: جمله تعالی ایشان با عنوان اینکه "توحید مذهب ما است" اعتقاد به توحید و خدای یگانه را نشان دادند که ایران کشور ما است و ما ملت واحد هستیم.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی (ره) از نگاه محقق ایتالیایی

 

 

کلیدواژه