مقام روس: امام خمینی (ره) ایران را در مسیر الهی رهبری کردند
(last modified 1400-03-14T10:56:34+00:00 )
جوزا 14, 1400 15:26 Asia/Kabul
  • مقام روس: امام خمینی (ره) ایران را در مسیر الهی رهبری کردند
    مقام روس: امام خمینی (ره) ایران را در مسیر الهی رهبری کردند

مشاور رئیس جمهوری روسیه در امور اقوام گفت، حضرت امام خمینی (ره)، ایران را در مسیر الهی و مبارزه عادلانه علیه ظلم رهبری کرد و این مسیر را همه جهان پذیرفت.

"اسماعیل شعبان اف"، مشاور رییس جمهوری روسیه در امور اقوام، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا،  به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)،  با بیان اینکه  انقلاب اسلامی در ایران به یک نقطه عطف در طول تاریخ تبدیل شده است، افزود: به واسطه شخصیت "امام خمینی" (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و اکنون با رهبری حکیمانه حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند مانع حرکت و پیشرفت ایران به سمت عدالت طلبی و صلح شود.

«شامیل سلطانف» نماینده پیشین مجلس دومای روسیه و رئیس مرکز دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام نیز در این باره اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک فیلسوف عالیقدر و رهبر سیاسی مقتدر بود و تحت هیچ شرایطی حاضر به سازش با زورگویان و قدرت‌های بزرگ نبود.

نماینده پیشین دومای روسیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به صلاح امت اسلامی توجه داشت، گفت: رهبر فقید انقلاب اسلامی بارها اعلام کرده بود که مسلمانان با یکدیگر برادرند و باید همکاری و تعامل کنند.

در همین راستا، " نوری محمد زاده"، استاد دانشگاه دولتی جمهوری داغستان روسیه  به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امام خمینی (ره) یک رهبر کم نظیر بود که با نفس احیاگر خود فرهنگ بی هویتی شرق و غرب آن زمان را به تمدن نوین مدرن متعالی تبدیل کرد.

جمعه، چهاردهم خرداد/جوزا 1400 هجری شمسی برابر با چهارم ژوئن مصادف با سی‌و‌ دومین سالگردِ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) است.

 

سیره و مکتب امام خمینی (ره) از نگاه اندیشمندان داخلی و خارجی

کلیدواژه