جوزا 15, 1400 08:30 Asia/Kabul
  • اهمیت خصوصی‌ سازی و پیشرفت فضایی در دولت جلیلی
    اهمیت خصوصی‌ سازی و پیشرفت فضایی در دولت جلیلی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت، در بحث خصوصی سازی برخی شرکت‌ها رویکرد راهبردی دارند و می‌توانند در زمینه تولید ملی افتخارآفرینی کنند.

به گزارش رادیو دری، «سعید جلیلی» روز جمعه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی شبکه چهار تلویزیون تصریح کرد، یکی از موضوعات مهم در کشور خصوصی‌سازی بوده و در مسیر خصوصی‌سازی، به تفاوت شرکت‌ها توجه نشده است. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود، خصوصی‌سازی یعنی استفاده از ظرفیت مردمی برای ایجاد جهش تولید است و برای خصوصی‌سازی باید به اهلیت کسی که شرکت دولتی به آن واگذار می‌شود، توجه شود.

جلیلی همچنین درباره برنامه دولتش برای پیشرفت در عرصه فضایی و عضویت ایران در باشگاه فضایی جهان گفت، مزیت نسبی برای کشور، دانشمندان و جوانانی هستند که در عرصه علمی نوین دستاوردی‌های خوبی کسب کردند.

وی تصریح کرد، ایران هم جوانان متخصص و هم زیرساخت‌های خوبی در زمینه علم فضایی دارد و ایران، کشوری است که توانسته در عرصه‌های مختلف علمی مرزهای دانش را رد کند و یکی از این مرزها، دانش فضایی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد، شورای‌عالی فضایی نقش مهمی در زمینه پیشرفت‌های علم فضایی دارد و بخش خصوصی ظرفیت خوبی است تا در زمینه فضایی ورود کند و فعالیت داشته باشد. 

جلیلی گفت، برای افزایش تولید ماهواره و ماهواره‌برها باید برنامه مشخص داشت و دولت وی از این بخش حمایت حداکثری خواهد کرد.

 

سعید جلیلی: لازمه جهش اقتصادی داشتن برنامه مشخص برای معیشت مردم است

کلیدواژه