جوزا 16, 1400 18:14 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری های ایران و روسیه در بخش گردشگری
    گسترش همکاری های ایران و روسیه در بخش گردشگری

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری های ایران و روسیه در بخش گردشگری خبر داد.

«علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران، امروز یکشنبه  در سفر به مسکو و در گفتگو با ایرنا گفت: با امضای برنامه اقدام مشترک در راستای موافقتنامه لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند.

مونسان درمورد اجرایی شدن لغو روادید با چین و عمان نیز  گفت: عمان و چین نیز از کشورهایی بودند که لغو  روادید با آنها انجام شد و شاهد رشد و افزایش چشمگیر گردشگران بودیم که با شرایط همه گیری کرونا متوقف شد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که با امضای برنامه اقدام مشترک و همچنین روند افزایش واکسیناسیون و عبور از شرایط کرونایی بتوانیم شاهد افزایش گردشگران بین دو کشور ایران و روسبه باشیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران، امروز یکشنبه برای دیدار و رایزنی با مقامات روسیه وارد مسکو شد. 

در سفر علی‌اصغر مونسان به مسکو موافقت نامه لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه،  به امضا خواهد رسید.

براساس این سند، گردشگران دو کشور بدون نیاز به اخذ روادید فردی و از طریق شرکت های معتبر گردشگری و با روادید گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.

تاکید بر گسترش همکاری های فناورانه ایران و روسیه

کلیدواژه