جوزا 18, 1400 07:40 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه فردوسی ایران و مراکز دانشگاهی عراق
    گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه فردوسی ایران و مراکز دانشگاهی عراق

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد ایران از گسترش همکاری‌های علمی در خصوص انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری همایش مشترک با دانشگاه‌های عراق خبر داد.

به گزارش رادیو دری، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد ایران گفت: در سفر به عراق با چند تن از مسوولان دانشگاه‌های این کشور دیدار و بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاهی دوطرف تاکید شد.

قبول افزود: در دیدار با رییس دانشگاه کوفه همکاری های گذشته این ۲ دانشگاه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، تدوین رساله‌های مشترک و برگزاری همایش‌های مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار اتحادیه دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز موسوم به «تفتاش»، که از دانشگاه‌های تراز اول ایران هستند معرفی شد و از رییس دانشگاه کوفه درخواست شد تا دانشگاه‌های برتر کشور عراق نیز اتحادیه دانشگاهی خود را تشکیل دهند تا روابط میان اتحادیه‌های دانشگاه‌های برتر ۲ کشور گسترش یابد.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت است که هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنان در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی دارد.

 

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه روشان افغانستان

کلیدواژه