جوزا 20, 1400 14:12 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط ایران و روسیه توسعه یافته است
    روحانی: روابط ایران و روسیه توسعه یافته است

رئیس جمهوری اسلامی ایران،  با بیان اینکه روابط تهران و مسکو د در زمینه های مختلف توسعه یافته است از همکاری دولت و رئیس جمهوری روسیه تقدیر کرد.

به گزارش رادیو دری ، " حسن روحانی " رئیس جمهوری ایران  روز پنجشنبه در آئین هفتاد و یکمین هفته افتتاح طرح های ملی گفت: روابط بسیار نزدیکی بین ایران و  روسیه به وجود آمده است، و  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  همیشه روابط خوبی با روسیه داشته ایم اما در این هشت سال، روابط در زمینه های مختلف توسعه پیدا کرده است.

روحانی افزود : به خاطر همه همکاری های مسکو با تهران  از دولت روسیه و  ولادیمیر پوتین رئیس  جمهوری این کشور  تشکر می کنم.

رئیس جمهوری ایران، همچنین گفت : همکاری های بسیار مهمی با روسیه در زمینه سوریه، همکاری های مهم سه جانبه ای در زمینه جمهوری  آذربایجان و قفقاز داشتیم و همکاری های بسیار خوبی در زمینه اوراسیا با روسیه و دیگر کشورهای عضو داریم.

روحانی خاطرنشان کرد : در حوزه دریای خزر و رژیم حقوقی این دریاچه، قدم های بسیار مهمی با کشورهای دوست از جمله روسیه برداشته شده است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به این موضوع که احداث  دو نیروگاه اتمی با همکاری روسیه آغاز شده  و در حال ساخت و ساز است، گفت: با کشور روسیه در زمینه مسائل نظامی، مخصوصا دفاعی همکاری خوبی داریم که بعد از ورود سامانه دفاعی "  اس- 300 "  از روسیه، روابط  در این زمینه بسیار گسترده تر از قبل شد.

به گفته روحانی : تلاش های  امروز ایران  با روسیه راجع به احیای برجام در وین نیز  از جمله این همکاری هاست و روسیه یک همسایه بسیار مهم برای ایران است و روابط به نفع دو ملت، منطقه و جهان خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: افتتاح یک نیروگاه بزرگ با قدرت 1400 مگاوات اهمیت فراوانی برای منطقه جنوب کل  ایران و سواحل مکران دارد.

عملیات اجرایی نیروگاه برق 1400 مگاواتی مشترک ایران و روسیه واقع در شهرستان سیریک در استان هرمزگان  با دستور رئیس جمهوری ایران  آغاز شد.

کلیدواژه