جوزا 22, 1400 18:03 Asia/Kabul
  • زیاده خواهی وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات برجام در وین
    زیاده خواهی وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات برجام در وین

وزیر امور خارجه آلمان بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف‌ های غربی به تعهداتشان در برجام، اظهاراتی زیاده خواهانه درباره مذاکرات پیرامون این توافق هسته ای در وین بیان کرد.

به گزارش رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی زیاده خواهانه در آستانه ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+4 در وین، از همه طرف‌های برجام خواست که در مذاکرات پیرامون این توافق هسته ای در پایتخت اتریش انعطاف نشان دهند.

وزیر امور خارجه آلمان در اظهارات زیاده خواهانه خود به آنچه که از سوی آمریکا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام در وین باید انجام شود، اشاره مستقیمی نکرده است.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده ایران به منظور از سرگیری مذاکرات برجام امروز شنبه وارد وین، پایتخت اتریش شد.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+4 در خصوص لغو تحریم های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، بعد از ظهر امروز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز خواهد شد.

شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌های ضد ایرانی  را در عمل لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

ادعای وزیر امور خارجه آلمان: اتحادیه اروپا خواستار احیای کامل برجام است

کلیدواژه