جوزا 24, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایرانی‌ها حتی برای یک روز هم نباید تحت تحریم باشند
    عراقچی: ایرانی‌ها حتی برای یک روز هم نباید تحت تحریم باشند

معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که دولت فعلی آمریکا شریک جنایت علیه بشریت است، تصریح کرد: ایرانی‌ها حتی برای یک روز هم نباید تحت تحریم باشند.

به گزارش رادیودری به نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین یکشنبه شب در توئیتی نوشت: در سه سال گذشته آمریکا هر ایرانی در هر جای دنیا را مورد تحریم های وحشیانه و غیرقانونی خود قرار داده است. 

وی افزود: دولت فعلی آمریکا در 144 روزی که سر کار بوده است شریک این جنایت علیه بشریت می باشد. 

عراقچی تصریح کرد: ایرانی ها حتی برای یک روز هم نباید تحت تحریم باشند.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به این توافق، از روز شنبه در وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. 

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در اظهاراتی درباره این مذاکرات گفت: تصمیم بر این گرفته شد که به کار سرعت بیشتری داده شود و مذاکراتی که کماکان مورد اختلاف است را در جلسات متعدد کارشناسی و سیاسی مورد بحث قرار دهیم و راه‌حل‌های لازم برای آنها پیدا شود.

عراقچی افزود: مسلما آمریکا باید قدم اول را بردارد و آمریکا باید همه اقداماتش را ابتدا انجام دهد و بعد جمهوری اسلامی ایران راستی آزمایی می‌کند و بعد از آن است که به تعهداتمان برمی‌گردیم. این ملاک کار ماست.

عراقچی: همه تحریم ها باید لغو شوند

کلیدواژه