جوزا 24, 1400 11:53 Asia/Kabul
  • روحانی: قدرت نیروهای مسلح ایران برای بازدارندگی است
    روحانی: قدرت نیروهای مسلح ایران برای بازدارندگی است

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت و توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرفا برای بازدارندگی و دفاع پشیمان کننده است‌؛ ایران قدرتی است که امنیت منطقه را برای خود و همسایگانش تضمین می کند.

به گزارش رادیودری، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت دفاع افزود: در طول هشت سال گذشته قدرت پدافند هوایی ایران از هر زمان دیگری بالاتر و برتر شده است.

روحانی تصریح کرد: مدرن ترین سلاح های پدافند هوایی در طول این مدت ساخته و توان موشکی کشور بسیار قدرتمندتر از سابق شد، در این مدت در زمینه ناوچه ها، زیردریایی ها و موشک های موردنیاز نیروی دریایی به توانمندی های بسیاری رسیدیم و برد موشک کروز دریایی را از 300 به هزار کیلومتر رساندیم و امروز یک توان قدرتمند در اختیار نیروهای مسلح کشور است.

رییس جمهوری اسلامی ایران به توانمندی های کشورمان در زمینه نیروی هوایی مانند ساخت جنگنده کوثر،‌ موتور هواپیما و همچنین در زمینه های هوانیروز و زرهی اشاره کرد و گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ نیروهای مسلح خودکفا هستند بر روی پای خودشان ایستادند و با توانمندی های دولت و وزارت دفاع امروز ما بدون نیاز به خارج می توانیم از کشورمان دفاع کنیم.

روحانی تاکید کرد: قدرت و توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرفا برای بازدارندگی و دفاع پشیمان کننده است‌ و هیچ گاه دولت ایران و نیروهای مسلح ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته اند و ندارند.

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت‌: ما به همسایگان بسیار باصراحت اعلام می کنیم که قدرت نیروهای مسلح ما پشتیبان و حافظ شما هم هست و علیه شما نیست، اگر ما نیروی دریایی قدرتمندی در خلیج فارس و دریای عمان داریم این نیروها حافظ خلیج فارس و دریای عمان و راه های اصلی در اقیانوس هند و دریای سرخ و مناطق دیگر هستند.

روحانی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران مدافع استقلال و حاکمیت کشورهای منطقه است، جهانیان در عراق و سوریه و یمن و هرجای دیگر دیدند که هرجا تروریست ها خواهان حضور و حاکمیت بودند، این نیروهای مسلح ایران بودند که به درخواست آن کشورها، به کمک ارتش های شان شتافتند و دست تروریست ها را از منطقه قطع کردند.

سرتیپ حیدری: توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است

کلیدواژه