جوزا 31, 1400 08:39 Asia/Kabul
  • عراقچی: خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم
    عراقچی: خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم

معاون وزیر امور خارجه ایران بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد، خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم.

به گزارش رادیودری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  «سید عباس عراقچی»  معاون وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه  بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقیمانده ساده نخواهد بود. 

عراقچی افزود: در جلسه کمیسیون مشترک یک جمع بندی از مجموعه مذاکرات فشردهای که در هفت هشت روز گذشته صورت گرفت، انجام دادیم.
رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام گفت: همه هیأت ها اذعان داشتند پیشرفت نسبتا خوبی صورت گرفته و همه بر جدیت خود برای ادامه مسیر و رسیدن به یک توافق تأکید داشتند، ولی همه این را قبول دارند که برخی مسائل کلیدی است که باید مراجع تصمیم گیری در کشورها درمورد آن تصمیم گیری کنند. 
عراقچی گفت: مواضع ایران از ابتدای مذاکرات تا الان هیچ تغییری نکرده است. 

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، باید  به تضمینهایی برسیم که به ایران  اطمینان بدهد آنچه دولت گذشته آمریکا انجام داد، یعنی اعمال مجدد تحریمها و خروج از برجام مجددا روی نخواهد داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام، در وین   به ریاست " انریکه مورا"، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌ برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌ آزمایی قرار گیرد.

عراقچی: ایرانی‌ها حتی برای یک روز هم نباید تحت تحریم باشند

کلیدواژه